Kesä saaristossa treenaten 3: Keep it simple, stupid

Päivitetty: 2. loka 2019

Teille jotka ette ole lukeneet aiempia kesätreenipostauksia, ne löytyvät täältä; Osa 1 ja osa 2.


Alun käynnistysvaikeuksien jälkeen treenit on nyt saatu käyntiin. Jotenkin tuntui että välineiden ollessa minimaaliset, pitäisi treenien olla erikoisia muilla tavoilla. Sitten otsikostakin tuttu, vanha ja hyvä muistisääntö KISS tuli mieleeni. Etenkin kun treenien tavoite tässä kohtaa on pitää kuntoa yllä ja tuoda hyvää fiilistä, ei treenien tarvitse olla mahdollisimman spesifejä ja eristäviä.


Töiden luoma aikataulu meinaa vieläkin olla hieman rajoittava tekijä treeneissä, joten treenimuodoksi tällä viikolla muodostui puolen tunnin kuntopiiri. Tarkoituksena oli valita liikkeitä koko kropalle. Treeninä siis simppeli koko kropan kuntopiiri johon meni aikaa n. 30 minuuttia +alku- ja loppuverryttely. Tällä kertaa välineinä oli myös levytanko, mutta sen tilalla voi käyttää myös tosimökkiläisten treenivälineitä eli vesikanistereita ja tukkia.


Treeni:

4-5 kierrosta

Maljakyykky 15 toistoa

Kulmasoutu 15 toistoa

Pystypunnerrus 15 toistoa

Leuanveto 10 toistoa

Etunojapunnerrus 15 toistoa



Maljakyykky on helppo tehdä myös isommalla halolla tai kivellä.

Kulmasoudun voi myös korvata (kukapa olisi arvannut) soutamalla.

Pystypunnerrukseen sopii mikä tahansa painavampi karahka.

Leuanvetoon ei tarvita kuin jotain mistä roikkua.

Etunojapunnerruksen voi tehdä myös kädet koroketta vasten, jolloin liike kevenee.

Yksinkertaisestia liikkeitä joissa koko kroppa joutuu töihin. Mikäli haluaa takaketjulle lisäliikkeen, toimii maastaveto tai suorin jaloin maastaveto hyvin. Tätä pari kertaa viikossa, ensi viikolla polkujuoksua treeniviikkoon.


Pysykää liikkeessä!

Pekko